CONDIŢII GENERALE DE COMERCIALIZARE A PACHETELOR DE SERVICII TURISTICE
Asigurarea
Pentru orice călătorie în străinătate este recomandată încheierea asigurării medicale înainte de părăsirea teritoriului României. Atât polița de asigurare medicală cât și polița de asigurare storno (facultativă) se încheie odată cu contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice.
Călătoria minorilor
Minorii neînsoțiți de ambii părinți la iesirea din țară au nevoie de acordul scris al părinților legalizat la notar și de cazier judiciar pentru persoana însoțitoare. Pentru mai multe informații vă rugăm să vă interesați la Poliția de Frontieră București, informații cu publicul la numărul de telefon 021-9590.
Bagaje
Limita maximă admisă (gratuit) este de 15-20 kg / persoană. Pentru fiecare kg în plus se plătește o taxă suplimentară, care diferă de la o companie aeriană la alta. Intenția de a transporta bagaje voluminoase (biciclete, echipament surf etc.) și alte echipamente sau obiecte trebuie comunicată agenției încă de la înscriere.Transportul acestora se va realiza contra cost. Animalele vii nu se transportă în cabina avionului. Transportul lor este posibil în spațiul destinat bagajelor, în compartimente special destinate acestui scop. Există hoteluri care nu acceptă animale de companie.
Reprezentantii Tour-operatorului
Întâlnirea cu reprezentanții tour operatorilor are loc la hoteluri, conform orarului afișat la avizierul agenției la fiecare hotel în parte. La această întâlnire, recomandăm participarea tuturor turiștilor, pentru a lua la cunoștință informațiile utile necesare bunei desfășurări a vacanței dumneavoastră. În cadrul circuitelor sau a croazierelor, grupurile sunt însoțite de un reprezentant al agenției vorbitor de limba română, maghiară sau engleză sau de un ghid local vorbitor de limba engleză. Vă atragem atenția că în Egipt în cadrul croazierelor la transferul cu trenul la sau de la Cairo turiștii sunt însoțiți de un ghid/reprezentant local vorbitor de limba engleză. Vă mai atragem atenția că, în cazul circuitelor, pentru a beneficia de un însoțitor/ghid vorbitor de limba română este necesară înscrierea unui număr minim de persoane pentru fiecare circuit în parte. Această facilitate depinde de înscrierea unui număr de minim de 30 de turiști vorbitori de limba română. Pentru realizarea fiecărui circuit, numărul minim de persoane corespunzător este menționat în catalog la descrierea programelor.
Transferurile in cazul pachetelor charter
La sosire în aeroportul de destinație, veți fi întâmpinat și îndrumat de către un reprezentant al tou-operatorului, vorbitor de limba română, maghiară sau engleză către autocarul de transfer aeroport - hotel. La plecare de la hotel, transferul hotel - aeroport se va efectua conform orarului afișat la avizierul agenției de la fiecare hotel în parte. Transferurile sunt efectuate cu autocare clasificate conform normelor locale.
Clasificarea hotelurilor
Clasificarea hotelurilor este făcută în funcție de normele țării respective care pot diferi de categoriile satbilite prin normele europene. Repartizarea camerelor se realizeaza la fata locului la destinatie, de catre reprezentatntii hotelului. Informatiile si fotografiile prezentate in catalog sau ofertele de pe site sunt prezinta si ilustreaza stilul hotelului, caracteristicile si generale ale camerelor, imaginile fiind orientative. Camera primita de turist poate sa nu corespunda in toate cazulrile cu fotografia din oferta. Izolația fonică a camerelor nu este întotdeauna foarte bună. Mai ales pe timpul verii, viața nocturnă este foarte activă. Cu cât hotelul se află situat mai aproape de centrul orașelor sau de zonele de agrement, cu atât zgomotul este mai puternic.
Camerele
Repartizarea camerelor revine în sarcina conducerii hotelurilor respective și acest lucru nu poate fi influențat de agenție. Orice probleme legate de amplasarea sau aspectul camerei se rezolvă la recepția hotelului sau cu ajutorul reprezentantului local al tour-operatorului. În cazuri excepționale, trebuie întocmită o reclamație care să poarte semnătura atit a reprezentantului hotelului cit si a ghidului sau a reprezentantului local și care va fi prezentată agenției la revenirea din excursie, în timp util - conform capitolului referitor la reclamații din contract. Camera cu două paturi are dimensiuni standard. Camera cu trei paturi înseamnă, de obicei, camera cu două paturi, în care se introduce un pat suplimentar. În cazuri speciale, se pot solicita și două paturi suplimentare, însă acest lucru duce la micșorarea considerabilă a spațiului. Camerele single sunt mai mici și mai scumpe. Unele hoteluri oferă camera dublă în regim de single, deoarece nu dispun de camere single. Unele camere, deși mai scumpe, nu au balcon. În conformitate cu normele internaționale, camerele se eliberează până la ora 12, însă puteți prelungi ora eliberării camerei, contra cost, la recepție. De regulă, în ziua sosirii cazarea se face cel mai devreme la ora 14. Sosirea mai devreme sau plecarea mai târziu nu vă îndreptătește să folositi camera timp mai îndelungat. Nu întotdeauna hotelurile din ofertele de ultimă oră sunt cele din catalog. Există cazuri în care se cunoaste doar clasificarea hotelului iar numele hotelurilor va fi cunoscut doar la sosirea în țara de destinație (circuite, croaziere, oferte speciale la care se specifica acest lucru). Aducem la cunoștință că în majoritatea hotelurilor este interzisă introducerea alimentelor și băuturilor. Acest lucru este permis numai la hotelurile care au chicinetă sau la apartamente cu bucătărie.
Regim de masă
Programele cu demipensiune încep de regulă cu cina din ziua sosirii și se încheie cu micul dejun din ziua plecării. Uneori masa se pierde datorită sosirii târzii sau plecării la ore matinale. De obicei felurile de mâncare aparțin bucătăriei internaționale, însă există și mâncăruri din bucătăria națională precum și un bogat sortiment de salate și mâncăruri cu legume. Felul în care este servită masa (meniu sau bufet) este specificat în descrierea fiecărui hotel. Cu cât categoria hotelului este mai mare cu atât există mai multe feluri de mâncare. Cina și prânzul meniu înseamnă de fapt un aperitiv (salate) sub formă de bufet și felul principal, care este servit la masă, la alegere de pe lista de meniuri. Și această listă de meniuri este în funcție de categoria hotelului: cu cât hotelul este de categorie mai mare, cu atât lista este mai variată. Băuturile nu sunt incluse în preț. Excepție fac hotelurile cu regim all inclusive - și acolo se oferă doar băuturi autohtone (cele de import se plătesc), care sunt servite la pahar. Regimul de All inclusive si Ultra All inclusive difera de la un hotel la altul. La regimul de masa ultra all inclusive se ofera unele bauturi de import, insa acestea nu sunt specificate exact in oferta si cu atit mai mult nici marca acestora. Atenție! Unele hoteluri solicită ținută adecvată pentru servirea meselor în restaurante, astfel clienților îmbrăcați necorespunzător (slip, pantaloni scurți etc) li se poate refuza accesul în sala de mese.Unele hoteluri vă oferă posibilitatea de a vă prepara singuri mâncarea. În chicineta cu care sunt dotate camerele există plită de gătit, veselă și frigider. Bucătăria este echipată cu ustensile de strictă necesitate. S-ar putea să nu găsiți, de exemplu deschizător de conserve sau oalele să nu fie de ajuns.
Sezon. Extra-Sezon
În extra-sezon se poate întâmpla, ca din lipsă de clienți, hotelurile să limiteze sau să suspende funcționarea anumitor facilități, să modifice orele de deschidere/închidere ale anumitor facilități. Este posibil ca paleta de opțiuni pentru petrecerea timpului liber să nu fie la fel de bogată ca în sezonul de vârf. În schimb, există mai mult spațiu, mai multă liniște, personalul hotelier are mai mult timp să se ocupe de turiști.
Obiecte de valoare
Nu recomandăm ca în concediu să aveți asupra dvs. bijuterii scumpe sau obiecte de valoare. Depuneți documentele, banii, cecurile, cărțile de credit și toate obiectele de valoare în seif, care poate fi închiriat la receptie sau direct în cameră.
Utilități
În majoritatea camerelor din hoteluri se află săpun. Populația țărilor mediteraneene nu folosește apa de la robinet pentru băut și gătit. Apa de la robinet poate fi folosită pentru igiena dentară. Pentru băut, se recomandă apa îmbuteliată.
Excursiile facultative
În toate destinațiile pe care vi le punem la dispoziție vă așteaptă o gamă variată de excursii facultative. Acestea sunt organizate de agențiile turistice locale și dacă aveți reclamații cu privire la organizarea și desfãșurarea programelor facultative, trebuie să le rezolvați la fața locului.
Reclamația nu este valabilă dacă este făcută la întoarcerea în țară. Același lucru este valabil și pentru închirierile de mașini.